Salgsbetingelser
1. Partene
Selger: Global Ecom AS
Adresse: Øksnevad Ring 7, 4353 Klepp Stasjon, Norge
Organisasjonsnummer: 933 032 620
E-post: hallo@lerotier.no
Global Ecom AS er et norskregistrert selskap som selger og leverer varer til norske forbrukere. Alle priser vises i norsk kroner (NOK) inkl. mva.
Kjøper er den personen som gjennomfører bestillingen i nettbutikken.
2. Bestilling
Når kjøper har fullført en ordre, sendes en ordrebekreftelse automatisk til den oppgitte e-postadressen.
Ordrebekreftelsen inneholder opplysninger om produkter, pris, betalingsmetode og leveringsadresse.
Dersom det er feil i ordrebekreftelsen, skal kjøper straks kontakte selger på hallo@lerotier.no.
3. Levering
Standard leveringstid er 2–5 virkedager.
Gratis frakt for bestillinger over 750,-, uavhengig av antall bestilte produkter.
Ved forsinket levering (uten at selger har oppgitt lengre leveringstid), kan kjøper kontakte selger for nærmere informasjon.
4. Priser
Alle priser i nettbutikken er oppgitt i NOK.
De samlede kostnadene – inkludert eventuelle frakt- og betalingsgebyrer – fremgår i checkout før ordren legges inn.
5. Undersøkelse av varen
Ved mottak anbefales det at kjøper undersøker om varen samsvarer med bestillingen, og om den er skadet under transport.
Oppdages feil eller mangler, skal kjøper kontakte selger så snart som mulig.
6. Angrerett
Kjøper har 30 dagers angrerett etter mottak av varen i henhold til forbrukeravtaleloven.
Ønsker kjøper å benytte angreretten, skal dette meldes skriftlig til selger senest 30 dager etter mottak.
Varer skal returneres innen rimelig tid etter melding om angrerett.
Kjøper betaler selv returfrakten, med mindre annet er avtalt.
Selger refunderer kjøpesummen senest 14 dager etter at varen er mottatt i retur.
7. Reklamasjonsrett
Kjøper har 5 års reklamasjonsrett.
Feil eller mangler skal meldes til selger innen rimelig tid etter at det oppdages. Reklamasjon innen 2 måneder anses alltid som rettidig.
Ved en berettiget reklamasjon vil selger – avhengig av situasjonen – tilby retting, omlevering, prisavslag eller tilbakebetaling.
Reklamasjoner skal sendes skriftlig til: hallo@lerotier.no
8. Prisavslag og heving
Dersom varen ikke kan repareres eller byttes innen rimelig tid, kan kjøper kreve et passende prisavslag eller heve kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig.
9. Betaling og behandling av ordre
Selger kan kreve betaling for varen fra det tidspunktet den sendes til kjøper.
Dersom kjøper betaler med kreditt- eller debetkort, kan selger reservere kjøpsbeløpet på kortet ved bestilling. Kortet belastes samme dag som varen sendes.
Ved betaling via faktura utstedes fakturaen ved sending av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er minst 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Kjøpesummen kan betales med Vipps, Visa, Mastercard, Klarna Faktura, Klarna Delbetaling.
Betaling skjer via sikre betalingsløsninger som fremgår i checkout.
10. Personopplysninger
Selger samler inn og behandler kun de personopplysningene som er nødvendige for å gjennomføre kjøpet og leveringen av varen.
Opplysninger utleveres kun til tredjepart når det er nødvendig for å oppfylle avtalen (f.eks. fraktselskaper og betalingsleverandører).
Behandlingen skjer i samsvar med EUs personvernforordning (GDPR).
11. SMS-markedsføring
Ved påmelding til vår SMS-tjeneste samtykker du i å motta markedsføring og ordreoppdateringer via SMS.
Du kan når som helst melde deg av ved å svare STOPP på meldingen eller via avmeldingslenken.
Det påløper ingen ekstra kostnader utover ordinær SMS-takst.
12. Forbehold
Selger tar forbehold om skrivefeil, prisendringer og utsolgte varer.
Bilder på nettstedet er illustrative og kan avvike fra faktisk produkt.
13. Lovvalg og tvister
Disse salgsbetingelsene er underlagt norsk lovgivning.
Eventuelle tvister søkes løst i minnelighet.
Hvis dette ikke lykkes, kan saken bringes inn for Forbrukerrådet eller de norske domstolene.